Pozycjonowanie stron to niezwykle ważny zabieg stosowany w e-marketingu. Warto poszukać różnych metod, dzięki którym nasza witryna będzie częściej odnajdywana w wyszukiwarkach internetowych, a dzięki temu częściej odwiedzana przez internautów. Jednym ze sposobów jest tak zwany long tail, czyli dosłownie “długi ogon”. Jest to pozycjonowanie strony oparte na wielowyrazowych frazach kluczowych – czyli inaczej mówiąc pozycjonowanie szerokie.
Długie i sprecyzowane frazy kluczowe
Użytkownicy bowiem często wpisują w wyszukiwarkę bardzo długie frazy – zwłaszcza przy poszukiwaniu konkretnych informacji o danych produktach lub usługach, albo też gdy chcą rozwiązać bardzo sprecyzowany problem. Tę metodę używa się zarówno w odniesieniu do całych stron, jak również do konkretnych treści, jakie się na nich znajdują. Pozycjonowanie tego typu jest świetną szansą między innymi dla sklepów internetowych, które posiadają bardzo rozbudowany asortyment sprzedawanych produktów. Ta metoda to szansa na zbudowanie pozycji naszej witryny, pozwala nam dotrzeć do użytkowników zainteresowanych naszą konkretną ofertą.